Bacak sakatlanması

Ortopedik ve Sportif Rehabilitasyon

Ortopedik ve Sportif Rehabilitasyon Nedir?

Ortopedik Rehabilitasyon;

Hastalık, kaza, duruş bozukluğu vs. sebepler ile, normal hareketlerimizin ağrı ya da çeşitli kısıtlamalar nedeni ile bozulması sonucunda hekime başvururuz. Uygun teşhis ve tedavi ile bir an önce şikayetlerimizin gerilemesi ve eski halimize kavuşmak için çaba gösteririz. Kırık, zorlanma vs. ile oluşan patolojik durum multidisipliner olarak hekim ile fizyoterapist tedavi sürecini ilerletir.

İyileşmek ise sadece ağrının geçmesi ya da kırığın kaynaması değildir!

Elbette şikayete yol açan gerçek sebeplerin ortadan kaldırılması, ağrının giderilmesi ile paralel yürüyecektir. Fakat bu süreçte, çeşitli hareket kısıtlılıkları, hareket ile ağrı ve bunlara bağlı olarak güçsüzlük, çabuk yorulma gibi birtakım sorunlar ortaya çıkacaktır. Bu durum günlük hayatımızı tamamı ile eskisi gibi sürdürebilmemizi engeller.

Örneğin; omuz ağrısı durumunda saçımızı rahat bir biçimde tarayamayız. Ameliyat sonrası diz, ayak bileği güçsüzlüğü nedeni ile merdiven inip çıkarken zorlanırız. Ya da el bileği tendonlarındaki şikayetimiz nedeni ile klavyede yazı yazmak büyük bir eziyet halini alır.

“En kısa sürede eski halimize kavuşmak” İşte iyileşmenin tanımı budur.

Doku iyileşmesinin tamamlanması, eski haline en yakın formda iyileşmenin gerçekleşmesi ve ardından eklem hareketlerimizin eski rahatlığına ve kuvvetine ulaşması için bu süreci ProS.E.M'de birlikte tamamlıyoruz.

Sportif Rehabilitasyon;

Herhangi bir sakatlık sonrası kullanılmayan uzuvların zayıflaması, koordinasyonun kaybedilmesi, dayanıklılığın gerilemesi vs. istenmeyen gerilemeler ortaya çıkar. Bu kayıplara mümkün olan en kısa zamanda müdahale edilmezse kayıp miktarı artar ve geri kazanım süresi çok daha uzun sürerek, normal düzeye ulaşmak ve spora-işe geri dönüş daha uzun zaman alır. Bu nedenle hasta, spora ya da yapılan işe özgü özel terapi yöntemleri ile desteklenerek geri dönüşü hızlandırmak gereklidir