Schroth - 3 Boyutlu Skolyoz Egzersiz Tedavisi

Schroth - 3 Boyutlu Skolyoz Egzersiz Tedavisi - Skolyoz Egzersizlerinin Temel Prensipleri Günümüzde skolyozun bilinen en geçerli tedavi yöntemi olan SCHROTH - 3 BOYUTLU SKOLYOZ EGZERSİZ TEDAVİSİ'nin temel prensipleri; Rotasyonel solunum, Pelvik düzeltme, Core stabilizasyon, Doğru pozisyonlama, Uygun mobilizasyon, Masaj, stretch (germe) uygulamaları, Simetrik farkındalık odaklı günlük yaşam aktivitelerini içermektedir. PROS.E.M bünyesindeki Bursa skolyoz ve omurga merkezimizde

Kuru İğne Tedavisi

Kuru iğne tedavisi nedir? Bir bölgeye enjeksiyon uygulayarak lokal olarak kortikosteroid, lokal anestetik gibi maddelerin verilmesine "ıslak iğne tedavisi" denir. Bunun aksine tedavi amacıyla, kas, tendon, fasia, skar dokusu, sinir çevresi bölgelere ilaç vermeden çok ince iğnelerle girme işlemine "KURU İĞNE TEDAVİSİ" denmektedir. Bu yönteme manuel derin kas tedavisi, miyofasial iğneleme, intramusküler stimülasyon (İMS) tedavisi gibi farklı isimler de verilebilmektedir. Son ya

Kinezyolojik Bantlama

Kinezyobant Nedir? Kinezyolojik Bantlama Tekniği ve Uygulama Alanları; Kinezyolojik bantlama tekniği (The Kinesio Taping® technique) ve kinezyolojik bant (Kinesio Tex® tape) 1973 yılında Japon kayropraksi ve akupunktur uzmanı Dr. Kenzo Kase tarafından geliştirilmiştir. Standart bant ve teyp uygulamaları eklem ve kas yapılarını desteklemekle birlikte eklem hareketlerinde ve fonksiyonel aktivitelerde kısıtlamaya yol açmaktadır. Ek olarak bu bantlama yöntemleri uygulandıkları do

Manuel Terapi Nedir?

MANUEL TERAPİ Manuel terapi (el ile tedavi) ilaçsız, ameliyatsız, herhangi bir cihaz kullanılmadan sadece el ile uygulanan tedavi yöntemidir. Yüz yılı aşkın bir süredir başta Amerika ve Avrupa olmak üzere fizyoterapist, kayropraktist (el ile tedavi uzmanı) ve osteopat (kas ve iskelet sistemi uzmanı) gibi manuel terapi üzerinde uzmanlaşmış çeşitli meslek grupları tarafından başarılı bir şekilde uygulanmaktadır. Bu yöntem duruş ve hareket organlarının ağrılı hastalıklarının tan

Modifiye(Klinik) Fizyo-Pilates Nedir?

Klinik Fizyo-Pilates nedir? Klinik Fizyo-Pilates, lumbo-pelvic stabiliteye odaklanan, akıl ve bedenin bir arada kullanıldığı bir merkezleme tekniğidir. Fizyo-Pilates hareketlerinin doğru solunum paterni ile yapılması hem ağrıyı azaltmakta, hem de hareketlerin daha kaliteli yapılmasını sağlamaktadır. Fizyo-Pilates egzersizleri, diğer egzersizlerden farklı olarak kasların dengelenmesini de hedef alır. Önemli bir nokta da hareketlerin çok tekrarlı değil çeşitli hareketler ile bi

Skolyoz Nedir?

Skolyoz Sağlıklı bir omurgaya arkadan bakıldığında omurların düz bir hat üzerinde dizilmiş olduğu görülür.Yandan bakıldığında ise boyun bölgesinde hafif içe doğru, sırtta dışa doğru ve bel bölgesinde de yine içe doğru olan kıvrımlar vardır. Bunlar omurganın fonksiyonel eğrilikleridir.Bu fonksiyonel eğriliklerin açısal olarak normalden sapmaları omurgada birtakım problemlere neden olur. Sırttaki omurların 20-45 derece açılı dışa doğru olan anatomik bir yapısı vardır. Bu açının

Ortopedik ve Sportif Rehabilitasyon Nedir?

Ortopedik Rehabilitasyon Nedir? Hastalık, kaza, duruş bozukluğu vs. sebepler ile, normal hareketlerimizin ağrı ya da çeşitli kısıtlamalar nedeni ile bozulması sonucunda hekime başvururuz. Uygun teşhis ve tedavi ile bir an önce şikayetlerimizin gerilemesi ve eski halimize kavuşmak için çaba gösteririz. Kırık, zorlanma vs. ile oluşan patolojik durum hekim tarafından sebeplerine göre tedavi edilmeye çalışılır. İyileşmek ise sadece ağrının geçmesi ya da kırığın kaynaması değildir

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Nedir?

Fizik Tedavi Nedir? Kişinin problemine uygun olarak seçilen fiziksel ajanların doğru dozda ve sürede uygulanmasıyla, kasın çalışmasını kısıtlayan ağrı, ödem, enflamasyon, kas sertlği ve kas spazmı gibi sorunların giderilmesinde kullanılır. Bu amaçla en sık kullanılan fiziksel ajanlar infraruj, hot pack, parafin gibi yüzeyel sıcak uygulamalar, ultrason ve kısa dalga diatermi gibi derin sıcak uygulamalar, elektriksel akımlar, masaj ve traksiyondur. Fizik Tedavi aslında bir anla